Évek óta jelennek meg olyan tudományos kutatási eredmények, amelyek a C-vitamin csodálatosabbnál csodálatosabb hatásaira hívják fel a figyelmet. Orvosok ellen indultak már lejárató kampányok, akik kiálltak a kísérletek során igazolt eredmények mellett és publikációikban közzé tették esettanulmányaikat. Én azt mondom, ha csak a 10%-a helyes annak, amit állítanak, már akkor is érdemes megszívlelni a soron következÅ‘ tanácsokat.
A C-vitamin (újra)felfedezése
Nem tisztem saját kútfÅ‘bÅ‘l összehasonlítgatni az életmentÅ‘ orvosi módszereket és a természetben rejlÅ‘, titokzatos gyógyító erÅ‘ket, ugyanakkor idézni annál inkább szeretek a szakértÅ‘ktÅ‘l.
A Baltimore-i Institute of Health Sciences közlése szerint a citrommal többek között a rák ellen is felvehetjük a küzdelmet. Hogyan? Nos, úgy, hogy a citromban található hatóanyagok elpusztítják a rákos sejtek egy részét, de facto ráksejt-ölÅ‘ hatásai vannak. Egyes kutatók úgy vélik, hogy tízezerszer erÅ‘teljesebb és hatékonyabb a citromban található néhány hatóanyag, mint a kemoterápia. És akkor még a mellékhatásokról nem is szóltunk, amelyek ugyebár egy citrom esetében elenyészÅ‘ek, kivéve, ha például allergiások vagyunk rá.
Erre akkor jöttek rá a tudósok, amikor mesterséges C-vitamint próbáltak elÅ‘állítani. Kell-e hangsúlyoznom, hogy a szintetikus C-vitamin a természetes testvérének a nyomába se léphet.
Azt eddig is tudtuk Szent-Györgyi Albertnek köszönhetÅ‘en, hogy a C-vitamin nélkülözhetetlen és állandóan pótlásra szoruló vitaminfajta. Csak megjegyzem, hogy a vitamin kifejezés a latin vitae (élet) szóból származik és az „amin” úgy kapcsolódik hozzá, hogy a 20. század elején a kémikusok és a biológusok arra gyanakodtak addigi eredményeik alapján, hogy minden vitaminféle aminszerű vegyület lesz. KésÅ‘bb ez ragadt meg a köztudatban.

A C-vitaminról mindenkinek illik tudni, hogy múlhatatlan szerepe van immunrendszerünk megerÅ‘sítésében, a betegségek megelÅ‘zésében és persze a gyógyulásunkban is.
A kutatók azt ajánlják, hogy mindenféle kétes eredetű és hiten alapuló tabletta (mert vagy elhisszük, amit a gyártó állít róla, vagy nem) helyett eredeti, hamisítatlan citromgyümölcsöt fogyasszunk. A gyerekek imádják, ha megszerettetik velük. MásfelÅ‘l ne vigyük túlzásba a fogzománc esetleges károsodása miatt. De kis mennyiségben ajánlott rágcsálni.
Ha egy pohár vízbe citromkarikákat teszel, már az is számít! A lényeg a citrom természetes esszenciája, amelynek nincs mellékhatása. A rák ellen rengeteg embernek bevált. Nem feltétlenül ez és csak ez gyógyítja a rákot, de hozzájárul a tumorsejtek elpusztításához. Aki teheti, ültessen citromfát, s arról szüreteljen – mondják a szakértÅ‘k. Nem igényel nagy helyet és komoly gondozást, azon felül tetszetÅ‘s és szinte díszíti az életterünket.
A citrom sokoldalúan fogyasztható: préselt lét vagy pép formájában hűsítÅ‘k, üdítÅ‘ italok, teák, sorbetek, tészták és sütemények elmaradhatatlan kelléke. Aromája jellegzetesen és már kis mennyiségben is érezhetÅ‘.
A fent említett intézet cikkében nem kevesebbet állít, mint hogy a citrom a bizonyított orvoslás szerint hatásos:
- az összes ráktípus ellen
- a gombás és a bakteriális fertÅ‘zésekkel szemben
- számos parazita és féreg ellen
- jó hatással van a magas vérnyomásra
- csökkenti a stressz mellékhatásait
- antioxidáns
- antidepresszáns
A világ legnagyobbik gyártójától származó információ szerint több mint húsz laboratórium tesztelte már 1970 óta az eredményeket, s bizonyítást nyert, hogy a citrom kivonata megsemmisíti a rosszindulatú sejteket 12 féle rák esetében. Példának okáért a bél-, a mell-, a prosztata-, a tüdÅ‘- és a hasnyálmirigyrák esetében.
Az összesítés eredményei azt mutatják, hogy az egyik legelterjedtebb rákos sejtszaporulatot csökkentÅ‘, kemoterápiában használatos gyógyszerrel összehasonlítva 10000-szer jobb. Ráadásul a citrom hatóanyagai teljesen érintetlenül hagyják, illetve nem befolyásolják az egészséges sejteket.
Ami a C-vitaminról tudható
Szent-Györgyi Albert biokémikus az 1930-as években izolálta a C-vitamint. Munkásságáért 1937-ben orvosi és élettani Nobel-díjjal ismerték el.
A C-vitamin másik neve aszkorbinsav, amely a hexuronsav laktonja. Vízben jól oldódó, erÅ‘sen redukáló vegyület. Képlete: C6H8O6. Sajnálatos módon oxidált formájában elveszti a vitaminhatását. Az aszkorbinsav a sejtekben hidrogén-donorként vesz részt. 85%-a szívódik fel. A C-vitamin elÅ‘segíti a vas felszívódását a bélrendszerbÅ‘l.
Míg számos állatfaj a saját testében elÅ‘ tudja állítani az aszkorbinsavat, addig erre az ember nem képes, ezért szorul folyamatos pótlásra.
Aszkorbinsavban gazdag zöldség- és fÅ‘zelékfélék: zöldpaprika, paradicsom, burgonya, fejes saláta, és a káposztafélék (káposzta, brokkoli, kelbimbó, karfiol), friss gyümölcsök (elsÅ‘sorban áfonya, som, szeder, ribizli, hecsedli, vagyis a csipkebogyó, narancs, citrom, grapefruit).
Télen az imént említett élelmiszerekbÅ‘l „hideg” eljárással készült teák, szörpök, gyümölcsborok fogyasztása ajánlott.
A hosszú áztatás, fÅ‘zés, párolás, fagyasztás, kiolvasztás vagy a fÅ‘zÅ‘víz kiöntése jelentÅ‘s aszkorbinsav-veszteséget okoz. A fémedények használata (az arany kivételével) és az ételek ismételt felmelegítése nem ajánlott.
Az ember átlagos napi C-vitamin szükséglete kényes kérdés, sok a vita e körül. Egyesek szerint csupán 60–90 mg ajánlott, más orvosok szerint 750 mg-ig is el lehet menni büntetlenül. Egyes vélemények szerint túladagolása növeli a vesekÅ‘ vagy a magas húgysavszint kialakulásának kockázatát. A fölösleges C-vitamin oxálsav formájában ürül ki a szervezetbÅ‘l, ami az egyik fajta húgykÅ‘nek az alkotóeleme.
Boldog napot!








